Viimastel aastatel on ilmnenud traditsiooniliste turunduskanalite – trükimaterjalide, raadio ja isegi TV reklaamide – vähene ning isegi negatiivne mõju turundamiseesmärkidele. Ühiskonnas, kus suhtluskanaleid on meeletu hulk, nende sisu on loodud kasutajate endi poolt ning personaalsete soovituste jõud ja kõigile nähtavad kommentaarid ning kriitika on kliendikäitumist tugevalt mõjutavad, on ka ettevõtted üha rohkem hakanud aru saama orgaanilisse turundusse panustamise vajalikkusest.
Mis see tähendab? Selle asemel, et saata klientidele nende poolt soovimatut ja tüütut reklaami (voldikuid postis, spämm-emailid jne), loovad ettevõtted oma lehele enda sihtrühmale kasulikku ja huvitavat sisu ning töötavad oma brändi tugevdamisega just näiteks läbi blogipostituste, sotsiaalmeedia (Facebook, Twitter, Pinterest) ja muude lisaväärtuste loomise – nad näevad vaeva, et klient endale välja teenida. Keskkonnas, kus klient kontrollib endale suunatud infovoogu hästi, on vanamoodsad turundusvõtted mitte enam lihtsalt mitte-töötavad, vaid lausa kahjulikud (näiteks klientide üles otsimine kas cold call’ide, TV, raadio, bännerite jms reklaami kaudu, kus turundaja ei paku meelelahutust ega põnevat ja harivat sisu oma kliendile ega tooda lisaväärtust ning suhtlus on ühesuunaline). Eestis hakkavad eelpool mainitud sotsiaalmeedia kanalid alles korralikumalt kanda kinnitama, kui Facebook ja Twitter on juba nö vanad asjad, siis näiteks Pinteresti ja Instagrami võimalusi veel avastatakse. Ja mis parim – vastupidiselt sekkuvale turundusele, kus tuleb maksta palju raha reklaamipindade ja -aja eest teles või raadios, on need kanalid kõik saadaval tasuta – neid tuleb lihtsalt osata enda tarbeks õigesti ära kasutada.
Marketing Governance on loonud väga mõnusa ja ülevaatliku infograafiku siin. Nende faktid ütlevad, et lausa 84% (sic!) 25-35 aastastest on lahkunud oma lemmikveebisaidilt liiga silmatorkava (bänneri)reklaami tõttu. Pea pool flaieritest postkastis lendab otsemaid prügikasti ilma lugemata. Tänu telesaadete salvestamise ning otse eetrist pausi ja kerimise funktsioonidele on üha lihtsam reklaame mitte vaadata – lausa 86% inimestest ei vaata televiisorist reklaame üldse!
Turundusmaailm on põhjalikult muutunud koos interneti võidukäiguga ning jätkab adapteerumist ja uute võimaluste otsimist – kes teab, kui draamatiliselt erinev on turundamine näiteks 20 aasta pärast? Seniks on siililegi selge, et uued turundusstrateegiad on meie klientide suhestumist nii ettevõttesse endasse kui ka pakutavatesse toodetesse ja teenustesse draamatiliselt muutnud ning vanamoodsad meetodid, kus raiutakse ühte reklaami mitmest kanalist korraga, lootuses, et see mõjuma hakkab, on läbi saamas.
Pildimaterjal meie Pinteresti lehelt.