Jäta menüü vahele
Labürint

Blogi

Miks on oluline oma veebi analüüsida?

Karen K. Burns

23.05.2014

“On ju töötav lehekülg küll,” öeldakse sageli, ilma tegelikku statistikat või külastajate ootusi teadmata.

Veebilehe analüüs on oluline töövahend veebilehe või ka ettevõtte omanikule, ettevõtte turundusstrateegile, müügijuhile ja teistele asjaosalistele. Toome allpool mõningad kategooriad, mida on oluline vaadelda esmase veebianalüüsi osana just kasutajamugavuse seisukohalt, mis on ehk ühe veebilehe kõige tähtsamaid elemente – isegi kui disain ei ole kõige viimasema aja mood, on kasutajasõbralikkus ülimalt oluline. Mida selle all silmas peame?

See, kui kergesti kasutaja saab teie saidil liigelda määrab selle, kas ta ka naaseb. Mida keerulisem on navigatsioonisüsteem ja suurem arv erinevaid linke kodulehe erinevate osade vahel, seda väiksem on võimalus, et kasutaja teie lehel aega veedab ning teie toodete ja teenustega tutvub.

Loetavus

Loetavus

Erikujuliste ja käekirja matkivate fontide kasutamine võib tunduda ilus, ent raskendab mugavat lugemist. Sisu jaoks on soovitatud siiski kasutada standardseid fonte nagu Arial, Times New Roman, Verdana, et ka nutiseadmel teie kodulehte uurival külastajal oleks seda mugav lugeda. Tasub kasutada ka suuremaid vahesid tekstiridade vahel – ikka selleks, et lugemine hõlpsam oleks.

Dimensioonid

Suur vs väike

Püüa hoida oma kodulehe kõige olulisem info ka lehel kõige kõrgemal positsioonil. Enamikule kasutajaist on horisontaalne scrollimine ebamugav. Ka ei soovitata veebilehe pikkuseks üle 4-5 vertikaalse kerimise. Tänapäeva maailmas, kus nutiseadmete osatähtsus kasvab järjest enam, on olulised responsive veebilahendus (mis saab aru ekraani suurusest, millelt saiti vaadeldakse ning kohaldub vastavalt) ning parallaks (erinevad objektid lehel liiguvad erineva kiirusega ning erinevates suundades vastavalt disainilahendusele).

Värvilahendus

Värvid

Erinevad demograafilised grupid reageerivad värvidele erinevalt ning on ülimalt oluline läbi mõelda veebilehe värviskemaatika. Kasutada tasub toone, mis on turvalised – see tähendab, et roheline on tõesti roheline nii lauaarvuti kui ka mobiiltelefoni ekraanilt vaadatuna.

Failide suurused

Nagu ka eelmises blogipostituses mainime – performance is design. Kui lehel on kuvatud ülisuured fotofailid ning videod, mille laadimist peab kaua ootama, siis võite kindlad olla, et külastaja läheb kärsitusest enne minema kui on üldse jõudnud materjali vaadata. Siiski tahetakse, et taoline kaunis sisu, suured fotod ja videomaterjal oleks olemas ning ilusasti kuvatud. Selleks on tarvis sisu optimeerida ning töödelda kiiresti kättesaadvaks professionaalide poolt.

Lisaks puudutavad veebianalüüsi ülejäänud aspektid teie kodulehe leitavust otsimootorites, külastajate sihtgruppide määratlust, tehnilise lahenduse uurimist ja koodi kvaliteeti ning mitmeid muid aspekte nagu näiteks ka vaegnägijate ligipääsu ning muid accessibility mooduleid.

Loomulikult kuuluvad hea turundusstrateegia juurde peale veebilehe uuendamise tänapäeval ka sotsiaalmeediakampaaniad, internetiturundus üldisemalt, brändi ja imago tugevdamine ning mitmed muud taolised tegevused. Kõige lihtsam, kiirem ja (käega)katsutavam neist on minu arvates siiski uus veebileht – see on enam kui lihtsalt visiitkaart internetis – see on aken maailmast teie ettevõtte sisse.

* Pildid pärit meie Pinteresti lehelt.