Hashtag, nüüdseks ka Eesti turundusmaastikule imbunud sõna ja turundusmeetod, on eksisteerinud juba 2007. aastast alates, kuid teadlikumalt Twitteri kaudu aastast 2009, mil seda kasutati Iraani valimiste vastastes protestiaktsioonides sotsiaalmeedia kanalite (Twitter) kaudu.
Üldiselt tähistavad trellid # metadata märgistamist ning võimaldavad sõnumite grupeerimist vastavalt trelli taga olevale infole (sõnad, numbrid). Tänu oma laialdasele levikule on sõna ‘hashtag’ nüüd ka verivärskelt ametlik ingliskeelne sõna – see lisati eelmisel kuul Oxfordi ingliskeelsesse sõnaraamatusse.
Kui mingisugune sõna või teema saab väga populaarseks, hakkab ta ‘trendima’ ning Twitteris saab iga päev vaadata, mis on kõige populaarsem teema sel päeval nii globaalselt kui ka geograafilise ala järgi otsides. Näiteks selle postituse kirjutamise hetkel on maailma kõige populaarsem hashtag Twitteris #AkhirnyaMilihJokowi mis tähistab Indoneesia poliitikut ja teda pooldavat globaalset kampaaniat. Kui tahame näha nii Twitteri, Facebooki kui ka Instagrami trendide infot korraga, siis saab näiteks kasutada saiti http://whatstrending.com/ kus kõikide platvormide info kokku kogutakse ja läbi analüüsitakse.
Kuidas seda kõike kasutada oma ettevõttes?
Müügikampaaniad
Müügiga tegelevatel firmadel on selleks päris palju erinevaid viise, kõige lihtsam neist on kampaaniate korraldamine. Näiteks Denim Dreami kauplused üle Baltikumi on hiljuti Instagramis läbi viinud kampaaniat nimega ‘Pildista endale kleit’, mille käigus kliendid läksid poodi, proovisid selga kleiti ja tegid endast selfi (foto iseendast) ning laadisid selle seejärel Instagrami, pannes pildi alla hashtagi #MyDenimDream. Igal nädalal loosis Denim Dream ühe kleidipostitaja välja, kes saigi selle kleidi, mis tal fotol seljas oli, endale auhinnaks.
Loomulikult oli selline kampaania naiste seas megapopulaarne, nagu ka statistikast ja üles laetud kleitide hulgast näha. Ning kui juba selga prooviti ja väga meeldis, ega siis kleit kaotusele vaatamata poodi jää. Ka allakirjutanu langes selle kampaania ohvriks ning pildistamise tulemusena leidsin hoopis käekoti.
Taolisi kampaaniaid on võimalik teha mööblipoodides, kosmeetikale, ehetele, arvuti- ja mobiilipoodides ning mujalgi.
Üldine bränditeadlikkuse suurendamine
Integreerides oma ettevõtte hashtagi (meil on selleks #RedWallDigital) kõikidesse oma sotsiaalmeedia postitustesse, tekitate veebis omale nö hea reputatsiooni, kuna iga kord kui teie ettevõtte nime või vastavat (kampaania)teemat otsitakse, tulevad ka seotud teemalehed ja veebid nähtavale – kasutaja saab teie kohta rohkem endale kasulikku infot. Ka saab # kasutamise kaudu suunata enda juurde just neid kõige teadlikumaid (ja seega väärtuslikumaid) kliente, sest teadlikult otsiv ja tegutsev klient, kes teie hashtagide kaudu omale olulise info üles leiab, on ka tõenäolisem ostja.
Portfoolio esitlemiseks
Üks vahva viis kuidas fotograafid, disainerid, meigikunstnikud ja juuksurid ning kõik muud sorti loojad oma portfooliot ja tehtud töid mugavalt esitleda saavad endale samal ajal internetis head karmat genereerides on just # kasutamise kaudu. Näiteks Dubais tegutsev tuntud Eesti meigikunstnik Diana Mauer tagib kõik oma meigifotod #DianaMauerMakeup ning kui on tarvis portfooliot esitleda siis üks viis, kuidas tema seda käigu pealt teha saab, on Google otsingusse oma hashtag kirjutades – ning kõik pildid on kaunisti koos esitletud.
Tootekataloogi esitlemiseks
Nagu eelmises postituses ISKU Pinteresti piltidest rääkides, on # kasutamine hea võimalus oma tootefotosid märgistada just brändi või ettevõtte nimelise hashtagiga. Samamoodi nagu just mainitud portfoolio näites, saab nõnda kiiresti internetis esile tuua kõik tootefotod lihtsa Google otsingu kaudu ja oma tootekataloogi just nõnda esitleda. Eriti kasulik on see väiksematele brändidele, kelle hashtage pole veel laialdaselt kasutusele võetud klientide poolt, kes ka pilte postitada võivad.
Teles: reklaami küljes või ka telesaate reklaamiks
Välisriikides juba pikemalt kasutusel olnud meetod saate ümber diskussiooni tekitamiseks on kas saate nimega või saatejuhiga seotud # kasutamine. Hetkel, tänu jalgpalli MM’le on igal matšipäeval internetis vastava mängu teemaline hashtag ning mängu vaatajad saavad sellega oma säutse või Facebooki postitusi sidudes diskussiooni tekitada ning kommentaare postitada. Eestis hetkel kasutavad näiteks #suvesangarid sellist meetodit, samuti väga palju elevust tekitanud Supilinna Salaseltsi film, mille hashtag on #susafilm.
Enne kui võtate omale hashtagi kasutusse, kontrollige, kas keegi ehk juba selle alt postitusi ei ole teinud. Hashtag peaks olema just teie brändile unikaalne. Tasub ka meeles pidada, et mida rohkem teie bränd kasvab, seda suurem arv inimesi saab teie # märgist teadlikuks ning seetõttu ka isiklikke postitusi lisada, mis omakorda kasvatab teie brändi levikut internetiavaruses. Head hashtagimist!
Pildid pärit meie Pinteresti boardilt.