Endla on traditsiooniline riiklik repertuaariteater, mis pakub laia ampluaad maailmaklassikast kuni tänapäeva algupäraste näitemängudeni. Endla eripäraks on juba 1960ndatest alates suvine hooaeg, mis tähendab, et maja on avatud ka suvisel ajal ja Pärnu puhkajad saavad nautida korralikku teatrit.
Redwallil oli rõõm teha teatrile uus kaasaegne veebileht, mis teeb veebikülastajatele info kergesti kättesaadavaks ja lihtsustab lehe haldaja tööd.
Miks veebilehte uuendati?
Uuenduseks oli kaks põhjust: haldamise automatiseerimine ja visuaalne värskendus.
Peamine põhjus oli see, et vana veebi haldamine oli keeruline ja aeganõudev. Palju oli käsitööd. Mitmes kohas esinev sama info tuli süsteemi mitu korda sisestada, st igasse kohta eraldi.
Näiteks kui lisasid lavastuse vaates osalevad näitlejad, siis näitleja lehel ei kajastunud temaga seotud lavastus kuidagi ja see tuli siin lihtsalt uuesti sisestada. Ja nii kõigi lavastuste, näitlejate, lavastajate, kohtade ja kuupäevadega! Korrutame selle nüüd kõik omavahel läbi – saame päris suure hulga tööd, mille võiks automatiseerida.
Tulemus oli see, et lehe uuendamine jäi paratamatult soiku ja kodulehel leidus palju vananenud või eksitavat infot. Selline ajaressursi raiskaja ja probleemide allikas oli nüüd vaja mõistlikuks ja jätkusuutlikuks muuta.
Teine põhjus uuendamiseks oli, et visuaal ja kasutatavus hakkasid ajale jalgu jääma. Viimane suurem Endla veebiuuendus oli 2011. aastal. Vahepeal on digimaailmas toimunud nutitelefoni-revolutsioon ja ka üldine visuaalne stiil on paratamatult muutunud. Et ajaga kaasas käia, oli viimane aeg midagi ette võtta.
Paranenud kasutajakogemus
Endla publik on põhiosas üsna eakas ja pigem konservatiivne. Seepärast on Endla disainiosakond arendanud teatri plakatites, buklettides jm kujundusmaterjalides vastava visuaalse stiili. Kasutatakse halltoone ja musta-valget. Aktsendiks on logo punane, mida leiab väga paljude teatrite brändingust (klassikaline musta ja punase dramaatiline kombinatsioon). Tüpograafia on neutraalne. Kujundustes kasutatakse keskse elemendina tegelaste portreid, kuna etendust müüb peamiselt näitleja nägu. Hästi kajastub see stiil ka lavastuste reklaamvideotes.
Stiilist lähtuvalt on veebikujundus neutraalne ja ajatu, ilma kiiksude ja liigsete viledeta. Keskendusime sellele, et kasutajal oleks veebis mugav liikuda ja vajaliku info saaks kiirelt kätte nii noor kui vana, nii põline pärnakas kui suvitav soomlane.
Avalehel on peale avavaate slider’it keskne roll mängukaval, mis annab kiire ülevaate, mis täna ja lähiajal kavas on. Kavas kajastuvad ka teatri kõrvaltegevused: kontserdid, kino, näitused. Edasi saab liikuda muidugi lavastuse lehele või kohe piletit ostma, kui tead, millega tegu – selleks on veeb liidestatud Piletimaailma süsteemiga. Samas saab avada kogu hooaja kava, et oma külastus pikemalt ette planeerida.
Lavastuse lehele on koondatud kogu seotud info: tutvustus, tegijad, meediakajastus, videod ja fotogalerii. Näha on tulevaste etenduste kuupäevad ja pileti ostmine on võimalikult mugavaks tehtud.
Lisaks on veebis olemas kogu muu vajalik pileti- ja lisainfo ja teenused. Oma nurgakesed on kohvikul, kinol, jazziklubil ja galeriil. Väärikalt on esitatud mahukas teatri ajalugu.
Lihtne haldamine
Veebilehe kasutamine on lihvitud lihtsaks ja mugavaks, aga väga oluline oli selle projekti puhul ka veebi haldaja kogemuse parandamine. Kui enne oli haldamine paras peavalu, siis nüüd saab kõike teha kasvõi käigu pealt.
Klient soovis veebi varasema kogemuse põhjal Voo sisuhalduse peale, kuna seda on lihtne kasutada. Arenduse jaoks oli nõutud süsteemi arendamine Voo peale siiski paras väljakutse.
Nimelt on Voog üsna suletud süsteem ja arendaja peab piltlikult öeldes koridorist läbi lukuaugu toa seina tapeeti panema. Osasid asju lihtsalt ei saa teha. Selliste projektide jaoks soovitame ise Joomla! sisuhaldust, mis on avatud ja jätab arendajale vabad käed.
Vajalikud seosed andmejuppide vahel, mis tagavad haldamise mugavuse, said küll kenasti arendatud, kuid ootamatult tekkis aegluse probleem. Seda polnud süsteemi suletuse tõttu võimalik ette näha.
Mängukava laadimine näiteks võttis tosin sekundit, mis tänapäeva veebi jaoks ei ole aktsepteeritav. Põhjus oli selles, et Voog ei ole mõeldud suure ja keerulise andmehulgaga veebi ehitamiseks. Kogu teatri jaoks vajalik andmekogu on paraku üsna suur ja keeruline.
Kuidas probleem lahenes? Täname Voo meeskonda, kes tuli meile vastu ja tegi kiired täiendused oma süsteemi poolt. Muuseas, tõenäoliselt tegi see liigutus paljude Voo kasutajate veebi kiiremaks.
Lõpplahendus on nagu soovitud – sisestad info ühe korra ja see ilmub kõikides vajalikes kohtades! Ajavõit võrreldes vana veebiga on tohutu. Lisaks on info alati igal pool ajakohane ja veebi külalistel pole mingit segadust.