Õpikeskkond suurendab inimeste teadlikkust infojulgeolekust ning arendab teadmisi sellest, kuidas kaasaegses inforuumis ohutult liigelda. Tegemist on Kaitseväe tellitud koolitusvahendiga, aga põhimõtteliselt sobiks see ka laiemalt meediahariduse õppematerjaliks.
Projekt
Mõjutustehnikate õpikeskkond
Loengute, ülesannete ja interaktiivsete testidega õpikeskkond õpetab ära tundma vaenulikku ja tihti märkamatut mõjutamistegevust meedias.
Õppematerjali sisu koostasid Tartu Ülikooli Semiootika osakonna teadurid Andreas Ventsel, Mari-Liis Madisson ja doktorant Merit Rickberg ning Tartu Ülikooli Ühiskonnateaduste instituudi kaasprofessor Sten Hansson.
Semiootikateadlastega koostöös on meil valminud juba mitmed veebipõhised õpikeskkonnad, mis seovad teoreetilist osa, praktilisi ülesandeid ja teste (Ajalugu ekraanil, Identiteet ekraanil, Loodus ekraanil). Redwalli osa oli ka selles projektis disainida kasutajakogemus, luua tehniline lahendus ja aidata pisut ka visuaalse sisumaterjaliga.
Õpikeskkond käsitleb üsna hämaraid teemasid, nagu näiteks valeuudised ja väärinfo, ühiskonna tahtlik polariseerimine, sotsiaalmeedia valekontod, botid jms. Sellest lähtub ka õpikeskkonna visuaalne disain ja kasutajakogemus. Lisaks tumedale foonile kasutatakse pealkirjades meemidest tuntud fonti. Saab anda oma hinnangut pöidlanuppe klikkides. Ühel hetkel hüppab lahti tüütu popup, kus keegi neiu otsib kontakti jms. Nagu see veebiavaruste metsikus metamaailmas käib. Kõik see on muidugi rakendatud õppimise teenistusse.