Milleks?
Kasutame erinevaid vahendeid, et mõista lõppkasutajat/klienti, veebiomanikku ja valdkonda laiemalt. Veebiomaniku eesmärkide saavutamiseks on oluline teha otsuseid reaalsete andmete ja analüüsi põhjal.
Oluline on tegeliku probleemi defineerimine. Auto kiirus ei lange ilmselt mitte seepärast, et juht suruks varasemast vähem gaasi, vaid et näiteks kütusevoolik lekib. Leiame õige probleemi ja tegeleme sellega!
Enamasti on analüüsi ja ideearenduse lõpptulemuseks lähteülesanne. Aga oleme valmis ka koostööpartnerina ajurünnakutes osalema ning andmete kogumist läbi viima.
Kuidas?
Analüüsiks on esmalt vaja infot, andmeid. Kasutame selleks kombineeritud lahendust, mis koosneb kvalitatiivsest ja tehnilisest andmekogumisest.
Kvalitatiivne, empiiriline andmekogumine
Kogume inimeste kogemusi, arvamusi ja hoiakuid läbi intervjuude, fookusgruppide ja muude meetodite. Saadud sisu on subjektiivne ja tunnetuslik, kuid aitab hästi lahti mõtestada tellija soove ja mõista lõppkasutajat.
Kõige sagedasemad ja suure kasuteguriga on intervjuud tellijapoolsete inimestega (juhtkond, spetsialistid). Nemad sageli juba tunnetavad, et kuskil on kitsaskohti ja nendega vesteldes jõuab tavaliselt ka probleemide algeni.
Tehniline andmekogumine
Numbrid kogunevad tihti aja jooksul ise, kuid neid on vaja koguda ja analüüsida. Tehniline analüüs keskendubki numbrilistele ja statistilistele andmetele, mis on mõõdetavad. Saadud info esitame selges auditi vormis.
Pakume erinevaid tehnilisi auditeid, mida teeme nii enne digitoote (näiteks kodulehe) loomist kui ka hiljem, et kontrollida, kas kõik töötab nagu peab. Ja ei, me ei tee lihtsalt ei kleebi üldist genereeritud statistikat dokumenti ja ütleme, et see ongi see, vaid struktureerime info ning lisame juurde, mis on oluline ja mis vähem oluline.
Veebilehe auditid
Korjame numbrid kokku, aitame navigeerida inforägastikus ja anname soovitusi.
Spetsialisti terav pilk
Ainult andmetest ei piisa – kindlasti vaja ka kogenud spetsialisti teravat pilku. Infomassi on väga kerge ära uppuda ja näha igasugu seoseid seal, kus neid pole. Spetsialist suudab andmemassist leida just selle, mis on oluline ja mõjutab lõpuks veebi toimimist ja äritulemusi.